Fandom

ויקישביל

הנחיות להליכה

106דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

הנחיות להליכה עריכה

הליכה ומנוחה עריכה

  • אחת לשעה כ 10-15 דקות מנוחה.
  • במיוחד בתחילת השביל - בצעו מתיחות לפני ההליכה , בהפסקות ולאחר ההליכה.
  • יותר מידי עצירות בעלייה לא בריאות למורל, ולא ליחסים עם בן הזוג. בעיקר בתחילת ההליכה, כשהמשקל עודף ושהכושר עדיין נבנה. הגוף מסוגל להרבה יותר ממה שאתם חושבים: קיבעו מטרה למנוחה, הגיעו אליה, תנו לעצמכם מנוחה מדודה של 1-2 דקות, קיבעו מטרה חדשה, הגיעו אליה.
  • אל תרוצו בירידות - סכנת נזק רציני, ארוך טווח או בלתי הפיך, לברכיים.
  • גזירת ציפורני רגליים מונעת בעיות ויבלות.
  • הקשיבו לגוף. אם כואב , אל תתעלמו מהכאבים. הכאב הוא איתות מהגוף שמשהו לא בסדר - עיצרו ובדקו, או עקבו אחר הבעייה וטפלו. הזנחה עלולה להוביל להפסקת הטיול, ולפעמים לנזק ארוך טווח.
  • הקפידו על יום מנוחה בשבוע.

שינהעריכה

  • שנו טוב בלילה, ואכלו היטב לפני השינה. האוכל מחמם, הגוף נח, בונה ו"מרפא" את עצמו.
  • בלילות הראשונים, ייתכן ויהיה קשה לישון. אתם עלולים לקום עייפים וללכת מעט ולאט. זה טבעי. איכות השינה תשתפר בדרמטיות תוך יום - יומיים.
  • לכו לישון מוקדם. "נום בכיר ופוק בכיר, ושופ אל- סחה כיף בתציר" (שן מוקדם וקום מוקדם, בריאותך תשתפר לבלי הכר. פתגם פלאחים ערבי).
  • איכות השינה חשובה מאוד. רעש, אוכל דל לפני השינה, מזרן גרוע או חוסר מזרן, קפיאה מקור, יתושים וכו' - יהרסו לכם את היום שלמחרת. דאגו לישון טוב, גם אם צריך לפתוח תרמיל או להזיז מחנה באמצע הליילה.
  • פיסת נייר טואלט מגולגלת באוזן היא אטם אזניים מצויין. אם היא לחה, תגיעו לאטימה מעולה. חולצה או מגבת על הפנים ימנעו יתושים, יחזירו אוויר חם, ויגנו מאור ישיר בעיניים (באור הגוף מייצר הורמון שגורם להתעוררות).

שתייהעריכה

  • שתו כמה שצריך, גם אם אתם לא צמאים. סביר שתתחילו את הטיול עם חוסר מיים במאזן הגוף, תוך יום- יומיים זה יתאזן ותרגישו יותר טוב. עיקבו אחר צבע השתן לאינדיקציה כללית.
  • שלוקר עדיף בהרבה על עצירה ושתייה מקנקל.
  • טוב עודף מיים מחוסר מיים, אבל לא להגזים בסחיבת הכמויות. במידת האפשר - תכננו מראש עצירות מילוי מחדש במהלך היום, עם שולי בטיחות.
  • הגוף משלים את עיקר הנוזלים החסרים לו בערב. בלילה, טוב להשאיר לידכם קנקל בטווח יד - לצאת מהשק"ש זה מבאס...

קצב, תכנון ולחץ עריכה

  • לכו בקצב שלכם. מוביל - התאם עצמך לשאר. תן להם זמן לנוח אחרי שהגיעו אליך.
  • נוחו כ 10 דקות כל שעה וחצי לפחות. תנו לגוף להכתיב את קצב הטיול.
  • הכינו תכנון לינה ומילוי מיים בסוף יום ליום הבא, אבל אל תיצמדו לקילומטרז' יומי קשיח. תזרמו, תנו לתנאי השטח, הכושר, הרעב ומזג האוויר להכתיב את ההתקדמות.
  • אין תכנון שאי אפשר לשנות. תהיו גמישים. אם התנאים השתנו, או שאתם לא עומדים ביעד שתכננתם, תכננו יעד יומי ריאלי חדש תוך כדי הליכה, בהתאם לתנאים החדשים.
  • הליכה לא מתוכננת בחושך - לא נעים, לא נורא. אם הלילה חשוך והמשעול מסוכן, השתמשו בשיקול דעת. שיקלו מה בריא יותר: לחנות במקום ולהמשיך באור, או להמשיך קדימה בזהירות, עקב בצד אגודל.

התנהגות עריכה

  • אספו את הזבל וקחו אותו איתכם עד לפח הקרוב. לא משאירים סימנים בשטח.
  • מדורות - כבו היטב ופזרו האפר מעורבב בחול. פזרו האבנים אחרי השימוש אלא אם, לפי הסימנים, זה מקום קבוע למדורות מטיילים רבים.
  • עשיית צרכים - חפרו בור רדוד בעזרת את חפירה שהבאתם, יתד אוהל או מקל שמצאתם בשטח, וכסו היטב לאחר מכן, בעפר ובאבנים.
    נייר מתפורר זה דשן. שריפת הנייר לא תמיד אפשרית (שמורות טבע או סכנת שריפה).
  • אל תהיו ישראלים מכוערים. התחשבו וכבדו את האנשים האחרים בשביל- תושבים, סקרנים, מלאכים ומטיילים.

שמורות טבע בישראלעריכה

  • ההליכה רק על שבילים מסומנים.
  • אסור להכניס בעלי חיים.
  • השהייה בלילה אסורה מלבד מחניוני הלילה.
  • הדלקת אש אסורה מלבד מחניוני הלילה.
  • אסור לקטוף מהצומח לצורך הבערה או כל צורך אחר.
  • טיפוס או גלישת מצוקים אסורים מלבד מקומות המיועדים לכך.
  • במקומות בהם יש ברכות מים: הקפיצה למים אסורה. כניסה למים על אחריות המטייל.

מלאכי שביל עריכה

  • התקשרו יומים מראש למלאך שביל אליו אתם מתכוונים להגיע.
  • הגיעו ועזבו בשעות נוחות.
  • התנהגו בצורה נאותה. השאירו את החדר נקי כפי שהיה.
  • יש מלאכי שביל דתיים או בישובים דתיים, נא להתחשב ברגשותיהם בשבת.
  • בחדרי שביל רבים יש קופה לתחזוקה שוטפת, אל תתביישו לתרום סכום סמלי.

לינה עריכה

  • לינה על דשא ביישובים בארץ - בהרבה יישובים יש מערכת השקיה אוטומטית שפועלת לפנות בוקר. מומלץ להימנע מלישון על הדשא או לברר על מערכת כזו.
  • אם ישנים באוהל כדאי להכניס את התיק פנימה, אם בחוץ אז לקשור את התיק לשק"ש .
  • ארנק ופלאפון רצוי להכניס לשק"ש, יש דגמים עם כיס ציוד מובנה.( מצלמה זה קצת בעיה, אבל אפשר להניח לידכם, למדף רשת פנימי, או עמוק בתרמיל).
  • אוכל- לארוז בצורה טובה ולא להשאיר בחוץ בכדי שבעלי חיים לא יתקרבו אליכם או יפזרו את האוכל . יש מקומות שצריך לתלות על עצים (בגלל דובים, לא רלוונטי לארץ).
  • שק הדחיסה של השק"ש, מלא בבגדי היום, הוא כרית מצוינת. אפשר גם לתחוב ביניהם חפצי ערך.
  • שמרו פנס, נעליים ומשקפי ראייה בהישג יד מהיר.
  • בכל לילה, הניחו חפצים במקומות קבועים, כגון בפינות האוהל או המחסה. האריזה בבוקר תהייה מהירה יותר.

ראו גם עריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית